Szybka pomoc

Dostęp do szybkiej pomocy specjalistów w zakresie informatyki oraz teleinformatyki.

Odzyskiwanie danych

Pomoc w odzyskaniu cennych danych przechowywanych na różnego rodzaju nośnikach.

Ochrona danych osobowych

Porady, szkolenia oraz przygotowanie dokumentacji zgodnej z Ustawą.

Outsourcing IT

Obsługa informatyczna bez ponoszenia kosztów utrzymania działu IT w swoich strukturach.

Kiedy nie trzeba zbierać zgody na przetwarzanie danych?

Zgoda na przetwarzanie danych jest jedną z podstaw prawnych przetwarzania danych – nie jedyną. Zgody na przetwarzanie
danych nie trzeba zbierać w szczególności wtedy, gdy:

  1. przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy – np. sklep internetowy sprzedaje wysyłkowo
    książki; nie musi w takim wypadku prosić o zgodę na przetwarzanie danych, przetwarzanie danych będzie
    zgodne z RODO jako niezbędne do wykonania umowy (sprzedaży),
  2. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – np. przetwarzanie
    danych w celach związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych nie wymaga zgody osób, których dane
    dotyczą, a jego podstawą są przepisy o rachunkowości,
  3. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
    administratora lub przez stronę trzecią – np. skierowanie do sądu pozwu o zapłatę przeciwko nieuczciwemu
    klientowi nie wymaga jego zgody na przetwarzanie danych, a podstawą przetwarzania danych w takim wypadku
    jest właśnie realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.


Prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez administratora danych jest także marketing jego produktów
i usług. Przetwarzanie danych w takim celu – marketingowym w stosunku do produktów i usług administratora danych
– nie wymaga zgody na przetwarzanie danych osobowych. Ale uwaga – pewne formy kontaktu z osobami, których dane
dotyczą, wymagają zgody. Zgody wymaga:

  1. przesyłanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej, np. reklam za pomocą poczty
    elektronicznej,
  2. wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego, np. wysyłanie
    wiadomości SMS o treści reklamowej.


Podstawa prawna:
• art. 6, art. 12 i 13 RODO,
• art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
• art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.